Powered by spoto review Activități & Noutăți

 

 În perioada 27-28 ianuarie 2016 a avut loc şedinţa grupului de management în cadrul proiectului Tempus - Modern Information Services for Improvement Study Quality (MISISQ).

 

    Loc de desfășurare:

 str. N. Testemițanu, 29, Spitalul Clinic Republican, et. 3, Biblioteca Științifică Medicală, Centrul INFOMEDICA nr. 3.

Agenda se anexează

Lista participanților

Modern Information Services for Improvement Study Quality Project management group meeting 27 January, 2016, Chisinau, RM

WP 2: e-Repositories

WP3 - Information Literacy Working Plan

 Galeria foto

 

 

 

    IMG 3468Pe data de 30 octombrie 2015 a avut loc Conferința de totalizare a activităților prevăzute în WP2 – e-Repositories cu genericul „Crearea repozitoriilor instituționale – oportunitate de amplificare a vizibilității universităților din Republica Moldova în spațiul informațional global”.
    Ședința a fost deschisă de către dna Ecaterina Zasmenco, director Biblioteca Centrală a USM, care a salutat auditoriul. Cuvând de deschidere li s-a oferit dnei Angela Niculiţă, prorector pentru relaţii internaţionale conf. univ. USM și dnei Virginia Revenco, coordonator Erasmus+ în RM.    Startul ședinței de comunicări a fost dat de Membrii WP2, Creare e-Repozitorii, Viorica Lupu și Ana Gudima. Spre sfârşitul conferinței moderatorii, Viorica Lupu și Ana Gudima, au dat citire recomandărilor privind dezvoltarea de mai departe a repozitoriilor instituționale, constituite în cadrul proiectului MISISQ, după cum urmează:

 1. Înregistrarea repozitoriilor instituționale în registrele internaționale ROAR, DOAR etc.

2. Aprobarea Politicilor instituționale privind Accesul Deschis și Regulamentului de organizare și funcționare a RI la Senatele universităților- participante la Proiect.
3. Înregistrarea Politicii instituționale privind Accesul Deschis în ROARMAP (Registry of Open Access Repository Mandatory Archivieng Policies).
4. Dezvoltarea repozitoriilor sub aspect tehnologic și de conținut.
5. Finalizarea elaborării Ghidului de utilizare a RI.
6. Includerea în Regulamentul cu privire la organizarea și funcționarea repozitoriului instituțional un compartiment dedicat relațiilor cu utilizatorii.
7. Înregistrarea pe site-ul handle.net.

     La finele conferinței cuvânt i s-a oferit dnei Liubovi Karnaeva, coordonator național al proiectului Tempus – “Modern Information Services for Improvement Study Quality”, care a menționat importanța acestui proiect pentru universitățile din RM și a mulțumit partenerilor de proiect, membrilor grupului de lucru WP2 pentru munca depusă, dăruire și rezultate frumoase.

 Materialele conferinței se anexează:

Program
Lista participanților
Comunicări:

Разработка репозитория на базе Dspace: опыт Научно-Медицинской Библиотеки ГУМФ им. Николае Тестемицану

Использование метаданных Дублинского ядра в описание информационных ресурсов

Configurări în DSpace pentru personalizarea interfeţei repozitoriului digital

Organizarea și funcționarea repozitoriului instituțional: cadrul de reglementare

Arhivarea electronică în bibliotecile universitare: aspecte legale și de conținut

Repozitoriul instituţional în percepţia comunităţii academice

Conceptualizarea structurii repozitoriilor instituționale

Utilizarea instrumentului Google Analytics în măsurarea indicatorilor statistici: experienţa BŞ USARB

Postere:

Institutional Repository in Medical Sciences

Open Research Archive USARB

Institutional Repository of Economic Knowledge

Institutional Repository of Moldova State University

Institutional Repository of Technical University University of Moldova

Institutional Repository in Agricultural Sciences

Digital Institutional Repository - SPU

           

 Loc de desfășurare:

Universitatea de Stat din Moldova, str. Alexe Mateevici, 60, blocul central, et. 2, Sala Senatului

 

Galeria foto

 

      Pe 26 octombrie 2015 va avea loc şedinţa de monitorizare a proiectului Tempus - Modern Information Services for Improvement Study Quality (MISISQ).

    Loc de desfășurare:

 str. N. Testemițanu, 29, Spitalul Clinic Republican, et. 3, Biblioteca Științifică Medicală, Centrul INFOMEDICA nr. 3.

 

Programul ședinței se atașează.

 

 
În perioada 19-23 octombrie 2015, vor avea loc sesiunile de training privind Implementarea software specializat de bibliotecă ALEPH: Modulele Catalogare, Administrare și platforma Primo.
 
Loc de desfășurareBiblioteca Centrală a Universității de Stat din Moldova.( str. Mateevici, 60, bloc 4, etajul 2, sala de lectură)
 
Agenda:

   IMG 20151001 111631În perioada 28 septembrie-02 octombrie 2015, a avut loc sesiunea de training privind Implementarea software specializat de bibliotecă ALEPH: Modulele Circulație și Seriale. 

    Scopul training-urilor: de a forma abilități de lucru cu modulele sus menționate. Bibliotecarii din cadrul instituțiilor partenere în cadrul Proiectului Tempus „MISISQ” au fost inițiați privind funcțiile modulelor Circulație și Seriale, metodele de creare a utilizatorilor, tranzacțiilor de circulație, tranzacții cash, management inventor, creare card Aleph, etc. Referitor la modulul Seriale, bibliotecarii au fost instruiți  cum se face înregistrarea abonamentului, înregistrarea holdingurilor, recepția fasciculelor, rutare, reclamații, legare în volum etc. Au fost familiarizați cu modalitatea de creare scurtă a înregistrărilor bibliografice, abonamente ale serialelor, să deschidă exemplare utilizând machetele șabloanelor predefinite și să facă recepția fasciculelor serialelor.

 

Galeria foto

Contacte

Coordonator UE:

Kretaviciene Meile,

ULȘM, LT

meile.kretaviciene@lsmuni.lt

+370 37 327 201

+370 37 327 219

 

Coordonator MD:

Karnaeva Liubovi,

USMF ''Nicolae Testemițanu", MD

liubovi_karnaeva@yahoo.com

+373 22 205 552

+373 22 205 553

Vizite